De regels of de klant? deel 2

Onlangs schreef ik een blog over NUON en Feenstra over een onderhoudcontract voor onze nieuwe ventilatiesysteem. Ik vroeg mij af of Feenstra em NUON zouden gaan voor de regels (een inspectie van het nieuwe systeem a € 150,-) of voor mij als klant (hoezo betalen voor de inspectie van een gloednieuw apparaat).

De tweet die ik hier over plaatste leidde tot een reactie van @nuonwebcare en zij diende namens mij (ongevraagd) een klacht in bij Feenstra (zie afbeelding). Overigens  een klacht over een facturering en daar ging het helemaal niet over. Dus helemaal goed gaat het niet daar bij NUON. Wel goed dat ze webcare inzetten en de Social Media gebruiken om de klant te bedienen. Ze hebben mensen in dienst die, in dit geval, Twitter “scannen” op zoek naar berichten over NUON. Kan ik weer mooi gebruiken bij mijn lezingen over Social Media. Voorwaarde is dan wel dat het goed gebeurt en ook tijdig. Maar meer en meer bedrijven onderkennen de kracht en de mogelijkheden van Social Media. Zijn het nu vooral Business to Consumer (B2C) bedrijven. Voor Business to Business (B2B) is het vaak nog de ver van mijn bed show maar ook daar zal zonder enige twijfel gemeengoed worden, een mooie ontwikkeling

Terug naar de regels of de klant. Feenstra was naar mij snel en duidelijk: het ventilatiesysteem kon na overleg met de manager (dat wel) zonder de door NUON vereiste inspectie in het onderhoudscontract worden opgenomen. De klant ging voor de regels. Daarmee verdient Feenstra wat mij betreft een dikke pluim.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s